Stabdžių diskų keitimas

Stabdžių diskų keitimas be galo svarbus norint užtikrinti, jog esant netikėtai situacijai spėsite sustabdyti bei suvaldyti automobilį. Reikėtų sunerimti, jeigu stabdant girdite cypimą arba jūsų stabdžių diskai surūdijo. Laukimas gali kainuoti labai brangią pamoką, todėl svarbu kreiptis į automobilių profesionalus kuo anksčiau. BOSCH autoserviso specialistai užtikrins, jog jūsų stabdžių diskai veiks patikimai.

Diskinių stabdžių konstrukcija



Stabdžių disko tvirtinamųjų dalių ir rato stebulės sandūros paviršiuje gali atsirasti nešvarumų, rūdžių ar gedimų, kilusių dėl svetimkūnių. Pastarieji pakliūva tarp darbinių plokštumų montuojant. Dėl to stabdžių disko ir rato stebulės sukimosi ašys nesusiliečia taip, kaip turėtų.

Kada reikia keisti automobilio stabdžių diskus?

Stabdžių diskai dalyvauja stabdymo trinties procese todėl natūralu kad karts nuo karto, kaip ir stabdžių kaladėles, juos reikia keisti. Stabdžių diskai paprastai turi ant jų iškaltus minimalaus plonumo matmenis, t.y. stabdžių diskai negali būti plonesni nei nurodyta, jei taip yra – juos reikia keisti.

Žemiau pridedame ploniausio stabdžių disko vaizdą, tokį stabdžių diską privalu keisti nauju.


Kas sukelia stabdžių sistemos gedimus?

Kuo dažniau stabdoma, tuo labiau stabdant juntama ir girdima vibracija, be to, stabdžių diskas ir stabdžių kaladėlės susidėvi. Visa tai gali sukelti kitus stabdžių sistemos gedimus, be to, mažėja stabdymo efektyvumas.

Stabdžių diskas gali trintis į stabdžių trinkeles dėl šių priežasčių:
  1. – Netaisyklingo stabdžių trinkelių išlinkimo – dėl to tarp jų yra mažas tarpas.
  2. Stabdžių disko ašinio judėjimo tarp stabdžių trinkelių.

Esant stabdymo momento vibracijai, kol stabdžių diskas dar neįkaitęs, atsiranda tokie veiksniai:
  1. – Stabdžių pedalo vibracija;
  2. – Vairo vibracija stabdant;
  3. – Pakabos ir kėbulo vibracija stabdant;
  4. – Nesubalansuoti ratai;
  5. – Netolygus stabdžių disko darbinis paviršius;
  6. – Sunkiai juda stūmoklis diskinių stabdžių apkaboje.

Stabdymo momento vibraciją, kol stabdžių diskas dar neįkaitęs, lemia:
  1. – Iš netinkamų medžiagų pagamintos stabdžių trinkelės (prastos kokybės);
  2. – Susidėvėję stabdžių apkabos elementai.

Per stabdymo momento pulsaciją susidariusiai vibracijai palankūs šie veiksniai:
  1. – Per daug laisva pakaba;
  2. – Blogai nustatyta tam tikros ašies ratų geometrija.

Vibracija stabdant, kai stabdžių diskas jau įkaitęs.

Kai per vieną stabdžių disko apsisukimą būna pasiekta aukšta temperatūra, kinta to rato stabdymo momento vertė. Taigi, ir stabdžių trinkelių spaudimo jėga yra stabili.

Stabdžių gedimo požymių galima ir nepastebėti, nebent yra tam tikrų sąlygų:
  1. Važiuojama kalnuose;
  2. Dažnai važiuojama dideliu greičiu ir staigiai stabdoma;
  3. Dažnai stabdomas perkrautas automobilis.
Tokiose situacijose stabdžių diskas labai įkaista (nuo 600 iki 700 laipsnių ar net daugiau), todėl kai kur stabdžių trinkelės gali trintis į stabdžių diską. Dėl nutrinto disko stabdymo momentu ir atsiranda vibracija.

Esant stabdymo momento vibracijai, kai stabdžių diskas jau įkaitęs, atsiranda tokie veiksniai:
  1. Stabdžių pedalo vibracija;
  2. Vairo vibracija stabdant;
  3. Pakabos ir kėbulo vibracija stabdant.
Ataušus stabdžių diskams ir keliskart tolygiai sustabdžius šie požymiai turėtų išnykti. Jeigu neišnyksta ir kyla įtarimas, kad stabdžiai labai perkaito (pvz., pakito stabdžių trinkelių išvaizda), rekomenduojama patikrinti stabdžius.

Stabdžių diskams įkaisti iki didesnės nei leidžiama temperatūros, kai stabdžių trinkelių medžiaga trinasi į stabdžių diską, palankios šios sąlygos:
  1. Deformacija ir stabdžių disko darbinio paviršiaus ašinis mušimas;
  2. Diskinių stabdžių apkaboje užblokuojamas stūmoklis, kai stabdžių elementai yra įkaitę;
  3. Per ploni stabdžių diskai;
  4. Per plonos stabdžių trinkelės.

Stabdžių diskas gali perkaisti ir dėl šių priežasčių:

  1. Stabdžių disko matmenys ir medžiagos neatitinka gamintojo reikalavimų;
  2. Netinkamo tipo ar blogos kokybės stabdžių trinkelės;
  3. Susidėvėję stabdžių elementai (tai gali sukelti vibraciją).

Palankias sąlygas vibracijai, atsirandančiai dėl stabdymo momento pulsacijos, kai stabdžių diskas jau įkaitęs, sudaro šie veiksniai:

  1. – Per laisva pakaba;
  2. – Blogai nustatyta tam tikros ašies ratų geometrija.

BOSCH meistrų nurodymai

  1. Ant stabdžių disko nuo trinkelių medžiagos atsiradę nešvarumai dažniausiai pasišalina esant normalioms stabdymo sąlygoms (t. y. tada, kai nekyla stabdžių disko temperatūra).
  2. Jei stabdžių diskas perkaito stipriai arba įsitrynusi stabdžių trinkelių medžiaga nenusivalė savaime, tada galima bandyti tokį stabdžių diską tekinti. Tačiau stabdžių disko tekinimas gali būti labai sudėtingas (padidėja stabdžių disko medžiagos kietumas, nes susidaro martensitas – persotintas anglies tirpalas alfa geležyje). Dėl saugumo būtina pakeisti stabdžių diską, jei yra stabdžių trinkelių medžiagos likučių.

Stabdžių disko darbinis paviršius ar jo dalis yra surūdiję.

Surūdijus stabdžių disko darbiniam paviršiui stabdant pakinta stabdymo momento vertė, nors stabdžių pedalas nuolat spaudžiamas. Stabdymo momentas kinta nereguliariai, todėl ir stabdymo jėga yra nereguliari. Dėl to atsiranda triukšmas, sklindantis nuo stabdžių. Stabdžių diskus veikia korozija. Plonas rūdžių sluoksnis atsiranda tada, kai važiuojant lyja lietus, kai ilgai važiuojama ir neprireikia stabdyti, žiemą, kai keliuose pilna vandens su ištirpusia druska. Rūdžių sluoksnis, nors beveik nematomas, mažina stabdžių patvarumą.

Rūdis nuo disko paviršiaus būtina pašalinti. Stabdžių diskai rūdija ir tada, kai automobilis ilgai stovi. Kuo ilgiau stovi, tuo rūdžių sluoksnis gali būti storesnis. Rūdys šalinamos vos kelis kartus sustabdžius – stabdant gali pasireikšti nereguliari stabdymo momento vibracija, nes rūdys dėl stabdžių disko darbinio paviršiaus išlinkimų nepasišalins nuo disko vienu kartu.

Spinduliniai arba žiediniai įtrūkimai

Atsiradus spinduliniam įtrūkimui ant stabdžių disko, sklinda garsai, stiprėjantys kartu su padidėjusiu apsisukimo greičiu. Gali pasireikšti stabdymo momento vibracija, nors stabdymo pedalas nuolat spaudžiamas. Kartais įtrūkimų atsiranda dėl aukštos temperatūros. Kai važiuojama dideliu greičiu žemyn ir tuo metu ilgokai stabdoma, disko ir trinkelių suspaudimo vietoje, tai yra stabdžių disko darbiniame paviršiuje, pakyla aukšta temperatūra. Tačiau tose vietose, kur stabdžių diskas nesiliečia su stabdžių trinkelėmis, temperatūra daug mažesnė. Dėl tokio temperatūros skirtumo atsiranda mechaninis įtempimas – tai įtrūkimų, vadinamų terminiais, priežastis. Ant stabdžių disko darbinio paviršiaus susidariusios mėlynos apnašos (oksiduotos disko medžiagos sluoksnis) rodo, kad stabdžių diskas įkaito. Kitų įtrūkimų atsiranda dėl pernelyg didelės mechaninės apkrovos. Jie gali pasireikšti pernelyg susidėvėjus stabdžių diskui. Kai disko darbinio paviršiaus storis per mažas, jis neatlaiko apkrovos, atsiradusios stabdant. Dėl to gali atsirasti žiedinių stabdžių disko įtrūkimų, dėl kurių nuo dalies, pritvirtintos prie rato stebulės, gali nukristi stabdžių disko darbinis paviršius (žiedo formos).

Trūkęs stabdžių diskas



Stabdžių diskų keitimas


Stabdžių diskų keitimas Bosch automobilių servise Vilniuje atliekamas profesionalių darbuotojų, kurie užtikrins, jog jūsų automobilio stabdžių diskai veiktų taip kaip priklauso ir už prieinamą kainą.
Atvykite į Bosch automobilių servisą, adresu J. Kubiliaus g. 16, Vilniuje,
skambinkite tel.: +370 695 10 510 arba užpildykite elektroninę registracijos formą:

Taip pat skaitykite:

Turite daugiau klausimų ar pageidavimų?

Mes esame laimingi, galėdami pateikti atsakymus į visus Jums rūpimus klausimus ir pageidavimus.
Susisiekite su mumis tel. +370 695 10 510 arba rašykite el. laišką: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Mes laukiame Jūsų žinučių!